יש חסד • קצבת ילדים חולים תקפוץ, ותסייע להורים להיות לצדם

    זהו רגע משמח, תודות למאבק עיקש. המשפחות יוכלו סוף סוף להרים את הראש מעל למים
    איתי גדסי No Comments on יש חסד • קצבת ילדים חולים תקפוץ, ותסייע להורים להיות לצדם

    אושר סופית: קצבת ילדים חולי סרטן ומאושפזים אחרים תעלה ב-175% • כיום עומדת הקצבה על 2,561 שקלים והיא תעלה ב-175% ל-4,487 שקלים

    זהו רגע משמח, תודות למאבק עיקש. המשפחות יוכלו סוף סוף להרים את הראש מעל למים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום פה אחד את תקנות משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי, לפיהן תגדל קצבתם של כ-550 ילדים הנזקקים לטיפול רפואי האורך 3 חודשים לפחות ובשל כך נבצר מהם להגיע למסגרת חינוכית במרבית ימי השבוע. זאת על מנת להקל על הוריהם המטפלים בהם ונאלצים להיעדר תכופות מעבודתם.

    כיום עומדת הקצבה על 2,561 שקלים והיא תעלה ב-175% ל-4,487 שקלים. על פי מכתב שכתב שר הרווחה לוועדה, העלות השנתית של הצעת החוק מוערכת בכ-12.7 מיליון שקלים. התקנות ייכנסו לתוקפן ב-1 בחודש שלאחר פרסומן, וישולמו תוך שלושה חודשים מתחילתו.

    יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ציין בדיון את הרגישות הרבה של עובדי המוסד לביטוח לאומי בטיפול בתקנות.

    ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו) אמרה בדיון: "הורים נאלצים לעזוב את מקום עבודתם על מנת לטפל בילדים, ונכנסים למציאות כלכלית קשה".

    ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני): "זהו רגע משמח, תודות למאבק עיקש. המשפחות יוכלו סוף סוף להרים את הראש מעל למים". נציגת ארגוני הנכים, נעמי מורביה: "אני מקווה שזוהי סנונית ראשונה בשיפורים נוספים הנדרשים על מנת להקל על חולים ובני משפחותיהם".

    משה בניטה ופיני רבינוביץ', אבות לילדים חולי סרטן שנפטרו: "כשהילד נפטר, מצוקת המשפחה קשה פי כמה. צריך להאריך את תקופת קבלת הקצבה לחצי שנה נוספת".



    0 תגובות